|
Categorieën >
JavaScript
include werkt niet in chrome. (Opgelost)
|
|
|
|
Lid
|
Omdat mijn webprovider geen php ondersteunt, heb ik met js een include gemaakt voor mijn header, navigatie en footer, omdat ik anders toch altijd hetzelfde moet kopiëren en plakken. Dit werkt perfect in IE en FF maar in chrome niet, daar wordt mijn footer wel geladen, maar de rest niet, daar komt : "[object DOMWindow]" te staan. Weet iemand aan wat dit kan liggen ? Mijn include werkt alsvolgt: Ik kopieer de html code, plak deze in een js bestandje, maak van die code een variabele, en zet deze vervolgens op het scherm met document.write.
Grt,Lolll |
17 antwoorden
|
|
|
|

Crew .NET
|
Anders een proberen om die variabele in een div of iets dergelijks te steken en dan de functie innerHtml() te gebruiken?
|
|
|
|
|
Lid
|
nee, ik vind het raar dat dat niet werkt, nu geeft hij in elke browser niets meer.
|
lolll – 22/08/2010 15:49 (Laatst gewijzigd op 22/08/2010 15:52)
|
|
|
Lid
|
<body>
<div id="boven"></div><!-- Heb ik toegevoegd na jou bericht met innerhtml -->
<p>content</p>
<div id="beneden"></div>
</body>
<div id="boven"></div><!-- Heb ik toegevoegd na jou bericht met innerhtml -->
var top='<div class="container">\
<div class="header">\
<p>header</p>\
</div>\
<div class="infobar">\
<p>infobar</p>\
</div>\
<div class="navi">\
<ul class="menu">\
<li>\
<a href="#" title="home"><span>home</span></a>\
</li>\
<li>\
<a href="#" title="link"><span>link</span></a>\
</li>\
<li>\
<a href="#" title="iets"><span>kljsqkdmljslqdjkslqdjk</span></a>\
</li>\
</ul>\
</div>\
<div class="content">';
boven.innerHTML=top;
var bottom='</div>\
<div class="footer">\
<p>footer</p>\
</div>\
</div>';
beneden.innerHTML=bottom;
var top='<div class="container">\ <div class="header">\ <p>header</p>\ </div>\ <div class="infobar">\ <p>infobar</p>\ </div>\ <div class="navi">\ <ul class="menu">\ <li>\ <a href="#" title="home"><span>home</span></a>\ </li>\ <li>\ <a href="#" title="link"><span>link</span></a>\ </li>\ <li>\ <a href="#" title="iets"><span>kljsqkdmljslqdjkslqdjk</span></a>\ </li>\ </ul>\ </div>\ <div class="content">'; boven.innerHTML=top; var bottom='</div>\ <div class="footer">\ <p>footer</p>\ </div>\ </div>'; beneden.innerHTML=bottom;
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
|
titjes – 22/08/2010 16:02 (Laatst gewijzigd op 22/08/2010 16:02)
|
|
|

Crew .NET
|
Het is wel de bedoeling dat de aanroep naar die innerHtml() niet daar gebeurt maar in je HTML-pagina zelf.
<html>
<head>...</head>
<script type="text/JavaScript" src="uwJsFile.js">
<script type="text/JavaScript">
boven.innerHtml = JsVarUitDeFile;
</script>
<body>
<div id="boven" />
</body>
</html>
<script type="text/JavaScript" src="uwJsFile.js"> <script type="text/JavaScript"> boven.innerHtml = JsVarUitDeFile;
|
lolll – 22/08/2010 17:18 (Laatst gewijzigd op 22/08/2010 17:27)
|
|
|
Lid
|
hij doet het nog steeds niet, ook al doe ik letterlijk wat er in jouw code staat.
Ik vind het ook raar dat chrome mijn allereerste code niet goed uitvoert, want de footer zet hij wel op het scherm, maar de header en de rest blokkeert hij denk ik en hij zet in de plaats "[ object DOMWindow ]".
|
WMP – 22/08/2010 17:41
|
|
|
PHP expert
|
Gebruik dit eens:
document.getElementById('boven').innerHtml = JsVarUitDeFile;
document.getElementById('boven').innerHtml = JsVarUitDeFile;
in plaats van:
|
|
|
|
|
Lid
|
nee het doet het nog altijd niet. Zou het kunnen dat het gewoon aan chrome ligt en niet aan de code ? Aangezien dat het in IE en FF wel werkt.
|
WMP – 23/08/2010 10:35
|
|
|
PHP expert
|
Je kan beter even de volledige pagina online zetten zodat we het in werking kunnen zien. Dat is gemakkelijker om het probleem op te lossen.
|
lolll – 23/08/2010 10:48 (Laatst gewijzigd op 23/08/2010 10:54)
|
|
|
Lid
|
|
Dit onderwerp is gesloten.
|
|
|