login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eenvoudig fotosysteem voor fotograaf en klant

Offline kleintje1977 - 16/03/2016 16:51 (laatste wijziging 16/03/2016 16:54)
Avatar van kleintje1977Nieuw lid Als fotograaf ben ik op zoek naar een gratis en eenvoudig systeem/script (om in webruilmte te installeren), waarbij je gemaakte foto's in 't klein in een album kunt steken, en dat de klant dan de foto's aanduidt die hij wenst, waarna ik dan de originelen naar de klant stuur.

Bestaat er zoiets? Hoeft daarom niet in php.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 17/03/2016 00:13
Avatar van Thomas Moderator Dit klinkt als een kinder surprise (maar dat zijn drié (en mogelijk méér) dingen!).

- gepersonificeerde foto-albums, wat de noodzaak van een soort van
- ledensysteem noodzakelijk maakt, waarmee je waarschijnlijk ook
- mail kunt versturen met statussen enzo, en mogelijk ook
- koppelingen met andere (foto)software in je backoffice gelegd dienen te worden

Ik zou het omdraaien: hoe zou dit alles -los van techniek- moeten werken? En ga dan (nadat je deze functionele specificatie hebt opgesteld) eens zoeken naar wat er al is. Mogelijk is dit laatste dan een kwestie van het in elkaar klikken van kant-en-klare functionaliteit.

Tevens: duplicaat van PHPhulp.nl?
Offline kleintje1977 - 17/03/2016 20:43
Avatar van kleintje1977 Nieuw lid
Thomas schreef:


Nee, phphulp is kopie van sitemasters. Heb dit bericht op 4 sites geplaatst in de hoop rapper en gevarieerde antwoorden te krijgen. Is niets mis mee.

Hoezo ledensysteem? Mensen hoeven niet in te loggen om foto's aan te klikken die ze willen hebben.
Offline Jointjeff - 17/03/2016 20:54
Avatar van Jointjeff HTML interesse Hoe duidt de klant dan aan welke foto's hij/zij wilt hebben?
Offline Thomas - 17/03/2016 21:20
Avatar van Thomas Moderator En hoe voorkom je dat je foto's van iemand anders kunt bekijken.
Offline kleintje1977 - 26/03/2016 17:16 (laatste wijziging 26/03/2016 17:16)
Avatar van kleintje1977 Nieuw lid
Jointjeff schreef:
Hoe duidt de klant dan aan welke foto's hij/zij wilt hebben?


Ik dacht dat onder elke foto zo'n aanvinkblokje is, en dat een bezoeker een paar foto's aanvinkt, en dan zijn emailadres invult en doorstuurt, zodat ik per mail krijg welke foto's hij wilt?
Offline Thomas - 27/03/2016 15:33
Avatar van Thomas Moderator Henk, Piet en Klaas sturen allen apart foto's in.

Hoe houd je de foto's van Henk, Piet en Klaas uit elkaar, en hoe zorg je ervoor dat Henk niet naar de vakantiekiekjes van Klaas zit te koekeloeren?

Je zult enerzijds moeten identificeren wat van wie is, en anderzijds ervoor moeten zorgen dat eenieder enkel bij zijn eigen foto's kan.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s