login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

login systeem met sessie werkt niet goed

Offline pascal1978 - 22/04/2013 21:51
Avatar van pascal1978Nieuw lid Ik heb voor de hondenvereniging een login systeem gemaakt waar de leden hun statistieken kunnen invullen.
simpel een gebruikers naam en wachtwoord, geen aanpassingen mogelijk voor de gebruikers, alleen hun statistieken toevoegen via een formulier en uitlezen .
de gegevens staan in een database.
ik maak gebruik van sessies om een aantal gegevens mee te nemen naar een andere pagina.

nu krijg ik van velen de klacht dat ze steeds terug gaan naar de inlog pagina ( ze worden dus uitgelogd)
het gebeurt niet altijd en niet altijd bij dezelfde handeling.

is dit een nadeel van het gebruik van sessies? is het beter om gebruik te maken van cookies?
hoe zou ik de sessies moeten om zetten naar cookies?

alvast dank voor het meedenken.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 22/04/2013 22:53
Avatar van vinTage Nieuw lid Is de session lifetime wel lang genoeg (voor de onervaren gebruikers) ?
Offline Martijn2008 - 23/04/2013 00:03
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Hi Pascal,

Als een nieuwe bezoeker je website bezoekt en succesvol ingelogd wordt een sessie op de server aangemaakt. De server houdt de sessie bij door een cookie met als waarde het sessie id op de computer van de bezoeker op te slaan.

Een nadeel van het gebruik van sessies is dat deze een beperkte levensduur hebben. Dat betekent als de bezoeker een tijd geen handelingen op de website verricht de server de sessie is 'vergeten', dat zorgt ervoor dat een bezoeker dus niet meer is ingelogd, dit wordt ook wel session lifetime genoemd (waarop vinTage je in voorgaande post wijst). PHP hanteert volgens mij een sessie lifetime van 14 minuten.

Je zou de sessie lifetime kunnen verlengen of anders een extra 'onthoud mij' cookie op de computer van de bezoeker kunnen opslaan.
Offline Jointjeff - 23/04/2013 10:00
Avatar van Jointjeff HTML interesse Je hebt wel overal session_start(); aan het begin van je documenten staan?
Offline Seawolf1979 - 05/07/2013 19:45
Avatar van Seawolf1979 Nieuw lid Hey pascal1978, ik heb ongeveer een zelfde systeem gemaakt. De login werkt bij mij uitstekend als je meer info wil laat je gerust iets weten via pm
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s