login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

MySQL Database en mysql_errors() doen raar op IIS 7.5

Offline pimpyt - 02/03/2013 11:55
Avatar van pimpytLid Vraag a.u.b. niet waarom, maar ik heb webapplicatie op een IIS 7.5 met PHP 5.2.17.

Op andere hosting werkt alles prima, maar hier krijg ik internal serber error 500 en voor de rest geen output. Ik wil een record INSERT of een UPDATE doen, maar krijg de 500 Intermal Server Error. Dit duidt op een database error, maar wat er hoe mis gaat wil ik ook gewoon kunnen zien.

Is het bekent dat de php en de mysql niet goed werken op een windows server?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 02/03/2013 13:29
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Op mijn systeem werkt PHP en MySQL prima samen. Maak eens een vergelijking tussen de installatie van PHP op host A en B. Voor die vergelijking kun je de volgende code gebruiken:

  1. <?php
  2.  
  3.  
  4. ?>



Offline Stijn - 02/03/2013 19:32
Avatar van Stijn PHP expert Heeft de user wel rechten genoeg om die queries te draaien op je mysql?
Offline Martijn2008 - 03/03/2013 18:18 (laatste wijziging 03/03/2013 19:08)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner
Stijn schreef:
Heeft de user wel rechten genoeg om die queries te draaien op je mysql?


Dan zou je toch geen 500 - Internal Server error krijgen?
Overigens heb je de PHP versie van je nieuwe host al vergeleken met de versie waarop je de applicatie hebt gebouwd?
Offline Abbas - 04/03/2013 09:43 (laatste wijziging 04/03/2013 09:44)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
pympit schreef:
..., maar krijg de 500 Intermal Server Error. Dit duidt op een database error, maar wat er hoe mis gaat wil ik ook gewoon kunnen zien.
Neen, een HTTP Error 500 is géén database-error, maar een heel algemene foutmelding die door de webserver gegenereerd is. De server weet niet meer over de exacte fout die opgetreden is. Wel wordt er intern een errorlog bijgehouden met meer details over de fout. Misschien kan je daar eens in gaan kijken om te zien wat er is misgegaan.
Offline Martijn - 04/03/2013 13:06
Avatar van Martijn Crew PHP Heb je ook dingen in je .htaccess veranderd rond die tijd? Want die kunnen heel makkelijk een 500 geven als je het verkeerd doet
Offline Sitebase - 04/03/2013 14:21
Avatar van Sitebase PHP expert @Martijn .htaccess werkt bij mijn weten niet op IIS.
Offline Martijn2008 - 04/03/2013 16:15 (laatste wijziging 04/03/2013 16:25)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner
Abbas schreef:
[..quote..]Neen, een HTTP Error 500 is géén database-error, maar een heel algemene foutmelding die door de webserver gegenereerd is. De server weet niet meer over de exacte fout die opgetreden is. Wel wordt er intern een errorlog bijgehouden met meer details over de fout. Misschien kan je daar eens in gaan kijken om te zien wat er is misgegaan.


Inderdaad, dat is ook een goede tip. Ben benieuwd of pimpyt toegang heeft tot de server errorlogs op de z'n nieuwe host.

Sitebase schreef:
[..quote..]@Martijn .htaccess werkt bij mijn weten niet op IIS.


IIS ondersteunt met een plugin wel .htaccess files, echter vervangt deze niet de volledige functionaliteit van Apache MOD Rewrite. Zie deze topic op StackOverflow bijvoorbeeld eens. Er zijn alternatieven.. 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s