login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

serie/reeks op basis van datetime bepalen

Offline markla - 23/10/2012 11:46
Avatar van marklaPHP interesse Voor mijn statistieken website ben ik op zoek naar een script waar mee ik kan bepalen wat : de langste aan een gesloten serie gewonnen/gelijke gespeelde/verloren thuis of uitwedstrijden is.

Onderstaand script levert een deel van het gewenste resultaat op. Met de opeenvolgende "g.Game_DateTime" en/of "g.Season_ID" zou ik graag willen bepalen dat er bijvoorbeeld in de periode X tot X 16maal thuis niet gewonnen is.


  1. SELECT
  2. g.Game_Played,
  3. g.Season_ID,
  4. g.Game_DateTime,
  5. g.Home_Team_ID,
  6. g.Away_Team_ID,
  7. g.Home_Score_FT,
  8. g.Away_Score_FT,
  9. g.GameType_ID,
  10. IF(g.Home_score_FT>g.Away_score_FT AND g.Home_Team_ID < 4,1,0) AS home_win,
  11. IF(g.Home_score_FT=g.Away_score_FT AND g.Home_Team_ID < 4,1,0) AS home_draw,
  12. IF(g.Home_score_FT<g.Away_score_FT AND g.Home_Team_ID < 4,1,0) AS home_lose
  13. FROM
  14. adofans.af_games g
  15. WHERE g.Game_Played ='Y'
  16. AND g.Home_Team_ID < '4'
  17. AND g.GameType_ID = '1'
  18. ORDER BY g.Game_DateTime;

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 23/10/2012 11:54
Avatar van marten Beheerder Het mooie is dat er niet één vraagteken in je tekst staat. Wat is je vraag? Wat heb je zelf geprobeerd? Want als je de oplossing zoekt hiervoor moet je bij samenwerken zijn.
Offline markla - 23/10/2012 13:02
Avatar van markla PHP interesse Marten je hebt helemaal gelijk! Sottry


Mijn vraag is: Kan iemand mij helpen een script te maken dat het door mij gewenste resultaat oplevert?


Zelf heb ik heb al iets met verschillende "group by" en "and home_win = '1'" geprobeerd maar dat geeft niet het gewest resultaat :-(
Offline marten - 23/10/2012 16:01
Avatar van marten Beheerder Als je nou eens een extra waarde opvraagt iets van:

(SELECT id FROM af_games WHERE Game_DateTime BETWEEN (select query welke laatste verlies was) AND NOW()
Offline markla - 23/10/2012 20:18
Avatar van markla PHP interesse helaas was het maar zo eenvoudig :-|

Wat ik graag zou willen weten is bijvoorbeeld: in welk seizoen zijn de meeste wedstrijden achter elkaar gewonnen of verloren heeft.


Daarvoor zou bepaald moeten worden wanneer (in welk seizoen) er qua datum de grootste aaneengesloten reeks met bijvoorbeeld de waarde "home_win=1" is.

Nu weet ik dat er in de reeks met `g.Season_ID = 81` er tussen 18-08 en en 10-11 5 maal achter elkaar gewonnen is.

Wellicht dat er in een ander seizoen een grotere reeks is.

Maar, misschien wil ik wel te veel of iets te ingewikkeldst.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.172s