login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

waarden uit database zoeken en filteren

Offline skun - 02/06/2012 10:57 (laatste wijziging 02/06/2012 10:57)
Avatar van skunNieuw lid Goedemorgen,

Ik wil graag een 'zoekfilter' maken met gegevens uit een database m.b.t. Auto's.

We hebben 'model' en 'kleur' als veldnamen in de database staan. Deze worden getoond in een dropdown van een html formulier.

Het doel is om zodra de bezoeker bijvoorbeeld een kleur 'rood' heeft gekozen, alleen de modellen te tonen die 'rood' zijn.

Top zou zijn om dit 'realtime' te doen, dus zodra de kleur is gekozen wordt alles gefilterd, zonder dat de bezoeker nog op een submit knop hoeft te drukken.

Een voorbeeld van wat ik wil staat op :
http://www.jews...id=1837060

Iemand een idee?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline shamrock - 02/06/2012 14:09
Avatar van shamrock Lid zoek maar op chained dropdown
Offline larssy1 - 03/06/2012 11:33
Avatar van larssy1 MySQL beginner
skun schreef:
Top zou zijn om dit 'realtime' te doen, dus zodra de kleur is gekozen wordt alles gefilterd, zonder dat de bezoeker nog op een submit knop hoeft te drukken.


Ik kan me nog vaag herinneren dat ik dit een paar jaar terug had gemaakt.. Volgens mij had ik hierbij simpelweg de onchange() functie gebruikt en op basis van de waardes de query samengesteld en vervolgens de pagina gerefreshed.
Offline skun - 03/06/2012 12:48
Avatar van skun Nieuw lid Bedankt voor de reacties.

Hoop dat ik er uit kom. Ik ga proberen om met de onchange functie opnieuw de SQL query 'SELECT .. FROM.. etc) uit te laten voeren. Of heeft iemand een beter idee?

Offline Martijn - 04/06/2012 14:39
Avatar van Martijn Crew PHP jQuery in je site bouwen (=makkelijk) en dan kun je veel makkelijker ajax doen, en changes verwerken, dat is namelijk de sterke kan van jQuery,
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s