login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Selectie maken uit andere tabel en direct weergeven zonder op te slaan

Offline juser100 - 18/03/2012 18:08
Avatar van juser100MySQL interesse Ik heb de volgende situatie:
In de tabel met gebruikers is een kolom opgenomen voor de taal,
in de tabel met talen zijn 2 talen opgenomen, 1) NL, 2) E,
in het formulier wat ik aanroep komen de gegevens van de tabel gebruikers in input velden,
achter het veld taal heb ik een button gemaakt die een popupwindow aanroept waarin alle te selecteren talen zijn opgenomen (NL, E).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de regel die ik selecteer wordt overgenomen in het formulier zonder dat deze direct wordt opgeslagen bij de gebruiker in de tabel gebruikers?

Gebruikers:
  1. `ID` int(8) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  2. `gebruikersnaam` text NOT NULL,
  3. `wachtwoord` varchar(255) NOT NULL,
  4. `taalid` varchar(8) NOT NULL;


Talen:
  1. `ID` int(8) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
  2. `code` varchar(10) NOT NULL,
  3. `taal` varchar(250) NOT NULL;

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 19/03/2012 15:17 (laatste wijziging 19/03/2012 15:18)
Avatar van BigBug PHP expert Je vraag is enigszins onduidelijk. Wil je nu gewoon weten wat de taal is afhankelijk van het taal-id dat is opgenomen in de gebruiker tabel?

In dat geval dien je
  1. SELECT t.taal FROM Talen t JOIN Gebruikers g ON g.taalid = t.ID
te gebruiken.

Let hier wel bij op dat de tabelnamen mogelijk fictief zijn. Type-schrijf en spelfouten voorbehouden  
Offline juser100 - 19/03/2012 20:07
Avatar van juser100 MySQL interesse Excuses voor de onduidelijkheid;

Ik wil in het formulier standaard de waarde ophalen die in de tabel gebruikers is opgenomen. Ik wil een waarde/taal kunnen selecteren in een aparte popup, die na selecteren ook in het formulier wordt geplaatst, echter nog niet in de database.

Hopelijk dat het zo wel duidelijk is wat ik bedoel..
Offline BigBug - 21/03/2012 15:53
Avatar van BigBug PHP expert Het selecteren van een taal in een popup kun je doen door een pagina te maken waarin je een dropdownlist aanlegt met als value het 'ID' van de taal-tabel. Voor de text kan je het 'taal' attribuut dat in de taal-tabel zit aanroepen. Op deze manier kun je een lijst vullen met alle beschikbare talen.

Echter, voor hetgeen jij wilt (taal selecteren en dan in een ander formulier weergeven) moet je meer richting de javascript-hoek zoeken i.p.v. de PHP-hoek.

Hoe wil je dat de data in je formulier terecht komt (nadat deze is geselecteerd in de popup)? In wat voor veld zat je te denken? Misschien dat ik je dan wat meer in de goede richting kan helpen ;)
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s