login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[project] Sitemasters (Opgelost) | Pagina 2

70 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 03/06/2008 19:19 (laatste wijziging 30/06/2008 02:22)
Avatar van Ibrahim PHP expert
Sandernerd schreef:
Hoezo? We maken het samen en ik denk niet dat we het gaan verkopen. Misschien wordt het wel verwerkt in sima versie 3...


Heel onwaarschijnlijk, Sander. Zoals murfy ooit gezegd heeft: "Sima source zal geen regel code van een lid bevatten".

edit:

Gaat dit project nog wel door ??
Offline Wim - 30/06/2008 11:10 (laatste wijziging 30/06/2008 11:11)
Avatar van Wim Crew algemeen waarom geen regel code van een lid? Omdat er dan een "bijdrage" is van de community of omdat iemand op zich zelf veel meer kennis heeft dan een hele community samen?

Tjien, is dit nu net niet de bedoeling van een community? Om kennis "samen te leggen" en om zo tot snellere en betere resultaten te komen?

Nuja, als niemand van te voren weet wat er met het project gedaan gaat worden, gaat ook niemand gemotiveerd zijn en vanaf het half af is zal het toch weer verdwijnen. Imo...
Offline Ibrahim - 30/06/2008 16:57
Avatar van Ibrahim PHP expert @wimmarien, de reden dat geen code van een lid online komt, is omdat er altijd een beveiligingslek ingebouwd kan worden. Als er een beveiligingslek ontstaat op sitemasters, hebben we het liever dat het van ons komt dan van een bezoeker op deze website.
Offline UpLink - 14/07/2008 21:37
Avatar van UpLink ...
Psycho schreef:
@wimmarien, de reden dat geen code van een lid online komt, is omdat er altijd een beveiligingslek ingebouwd kan worden. Als er een beveiligingslek ontstaat op sitemasters, hebben we het liever dat het van ons komt dan van een bezoeker op deze website.


Zijn jullie als crew dan niet gevorderd genoeg om zo'n stukje code te analyseren en zo nodig aan te passen?
Ik wil geen kritiek geven op de crew hier op SiMa, maar de uitspraak "Sima source zal geen regel code van een lid bevatten" is volgens mij niet echt gepast.

Dit maar even ter argumentatie.


ONTOPIC:

Wat gaat er nu gebeuren met "Project Sitemasters" want volgens mij schiet het niet erg op he? Of ligt het aan de mensen die op vakantie gaan terwijl de rest van België mooi en braafjes verder werkt?    
Offline Gerard - 15/07/2008 01:08
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Zijn jullie als crew dan niet gevorderd genoeg om zo'n stukje code te analyseren en zo nodig aan te passen?
Ik wil geen kritiek geven op de crew hier op SiMa, maar de uitspraak "Sima source zal geen regel code van een lid bevatten" is volgens mij niet echt gepast.


De crew is verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op de community. Tevens is deze verantwoordelijk voor het functionele en technische deel van de community. Wanneer elk stuk code wat ingezonden wordt door een lid nagekeken moet worden of het voldoet aan:
- Veiligheidseisen
- Coding Standard

Dan ben je langer bezig dan dat je het zelf zou maken. Door het in eigen hand te houden ben je er zeker van dat de kwaliteit gegarandeerd is. Daarnaast kan je de source dan ook closed houden.

Nu wil natuurlijk iedereen gelijk "open-source is veel beter man, ontdek je veel sneller bugs" roepen. Maar dat is in mijn optiek altijd een argument geweest wat niet opweegt tegen het feit dat juist door die openheid er een aanzienlijke kans is dat er iemand langskomt met wat minder goede bedoelingen. Door je source closed te houden geef je niets prijs van je onderliggende systeem en is het voor de hacker/cracker maar raden geblazen hoe het allemaal werkt.

Het komt er gewoon eigenlijk op neer dat het mee laten coden van community members aan een eventuele nieuwe versie van Sitemasters meer na- dan voordelen met zich meebrengt.

Natuurlijk staat het vrij aan leden om functionaliteiten aan te dragen en waar nodig een proof-of-concept te maken. Input vanuit de community wordt door deze crew altijd wel op prijs gesteld!
Offline stuifie - 28/07/2008 20:19
Avatar van stuifie PHP beginner Is er inmiddels al iets bekent over het project?
Uiterste inschrijfdatum was 31-06-08
Inmiddels bijna een maand later, maar nog niks gehoord.
Lijkt me toch wel leuk om er aan te gaan beginnen. Of gaat het niet meer door?
Offline UpLink - 03/08/2008 20:36
Avatar van UpLink ... vraag ik me ook af....
Offline marten - 03/08/2008 20:55
Avatar van marten Beheerder Als het goed heeft hebben alle aangemelde leden vorige week een email gehad. Er is een poll geopend op het forum over het project wat we gaan maken.
Offline UpLink - 04/08/2008 21:54 (laatste wijziging 04/08/2008 22:06)
Avatar van UpLink ...
marten schreef:
Als het goed heeft hebben alle aangemelde leden vorige week een email gehad. Er is een poll geopend op het forum over het project wat we gaan maken.


Ik heb alleszinds geen email gekregen...

EDIT

Bij nader nazicht op assembla heb ik deze toch gekregen 
Offline marten - 04/08/2008 22:40
Avatar van marten Beheerder Ik heb naar iedereen zijn / haar aanmeld email gestuurd.
Offline Wouser - 26/08/2008 15:01
Avatar van Wouser PHP interesse loopt dit een beetje?
Offline Stijn - 26/08/2008 15:20
Avatar van Stijn PHP expert Mhz, op het forum van dit project staat er een categorie "Help en Problemen". Ze kunnen dit evengoed hier vragen, vind je niet marten?

@Wouser: Ken je zo'n bord met een witte verticale lijn en dan erbovenop een horizontale rode lijn? Idd een doodlopende straat.

Citaat:
op ma 11 aug 2008, 19:00

15 dagen geleden werd er nog eens een bericht geplaatst.

Citaat:
2008-07-31 01:27:35

Op dit tijdstip had ik marten en de crew verwittigd dat dit project aan het doodgaan was (het project lag al 2 maanden stil). Ik had niets met het project te maken en toch heb ik marten moeten aanpakken. Dit leverde het volgende resultaat op:

Citaat:
door Marten op do 31 jul 2008, 18:26

17 uur later had hij dus iets ondernomen maar dat was dan ook het enige. Dus Wouser, jij oordeelt of dit project een beetje loopt.
Offline gothmog - 26/08/2008 15:24
Avatar van gothmog Lid Maak je toch gewoon een soort van OS achtig iets? Crew van sitemasters ontwerpt de core, iedereen mag dingen aanpassen enzo.
Weet niet wat jullie plan was en of jullie wel een plan hadden, maar denk dat wanneer iedereen gewoon z'n gang mag gaan het sneller werkt.
Offline Wouser - 26/08/2008 15:26
Avatar van Wouser PHP interesse Ah ok bedankt ja wist niet of het liep of niet want dit project had toch een aparte forum ofzo. Maar in iedergeval jammer.
Offline Stijn - 26/08/2008 15:29
Avatar van Stijn PHP expert @gothmog: zever eens niet. Eerst en vooral wat is een "OS achtig iets". Trouwens het is niet core maar kernel en dat maak je niet in 6 maanden met de crew van sitemasters. Maar als jij toch een OS achtig iets wilt maken. Ik zal je een kernel geven.

ftp://ftp.kerne....26.tar.gz

En er moet inderdaad een plan zijn maar dat moet marten maar uitvissen hoe hij dat wilt doen, wat kan ik eraan doen dat hij het op zijn eigen houtje wilt klaarspelen.
Offline Ontani - 26/08/2008 15:49
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Die forum categorieën heb ik aangemaakt en leken mij gemakkelijk voor project gerelateerde vragen op te stellen aan mensen die er een goed overzicht in hebben.

Je vraag is meestal beter begrepen door iemand die met hetzelfde project bezig is als bij iemand die nog een volledige schets moet gaan maken van de situatie.
Offline Stijn - 26/08/2008 16:08
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
Je vraag is meestal beter begrepen door iemand die met hetzelfde project bezig is als bij iemand die nog een volledige schets moet gaan maken van de situatie.
Ik weet hoe de situatie in elkaar zit. Wss beter dan marten zelf.
Offline Ontani - 26/08/2008 16:09
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je kan toch moeilijk nu al weten hoe de structuren en de opzet van een project in elkaar zitten als er zelfs nog niet aan begonnen is...
Offline Stijn - 26/08/2008 16:10
Avatar van Stijn PHP expert We zijn al 1,2,3,4 maanden verder en het enige wat er op poten staat is een naam.
Offline Ontani - 26/08/2008 16:12
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ja ik weet ook wel wat je bedoel ik ben er niet mee in zee gegaan omdat ik de eerste week al zag dat het te traag voorruit ging naar mijn mening.

Ik zeg niet dat er niets van komt, maar het heeft serieus zijn tijd nodig.
Offline Stijn - 26/08/2008 16:19
Avatar van Stijn PHP expert
Citaat:
maar het heeft serieus zijn tijd nodig.
Vooral met zo'n projectleider die niets doet.
Offline Ontani - 26/08/2008 16:26
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Het is dus duidelijk wat Stijn van het huidige beleid vindt 
Offline Abbas - 26/08/2008 16:45
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Stijn moet braafjes zijn! Maar hij heeft wel gelijk. Er werd veel beloofd door Marten en het zag er dan ook veelbelovend uit, maar er is nog niets verwezenlijkt. En als een naam al 4 maanden tijd kost, wat gaat dan het hele project aan tijd kosten? Het is duidelijk dat het aan inzet ontbreekt blijkbaar en Marten, no offence maar je had beter eerst even langer nagedacht om dit project op te starten. Als ik een project hier wil lanceren ga ik er langer over om het voor te stellen en zorg ik dat ik niet alleen aan het hoofd van dat project staat!
Offline Stijn - 26/08/2008 16:50
Avatar van Stijn PHP expert Ik ben benieuwd of zijn excuus van "ik heb het druk met andere dingen" nog steeds zal pakken bij mij .
Offline marten - 26/08/2008 20:17
Avatar van marten Beheerder Ik zou niet weten waarom ik op deze onzin zou willen reageren laat staan dat ik het ga doen 
Offline ranco - 26/08/2008 20:21
Avatar van ranco PHP gevorderde Misschien omdat het gefundeerde en begrijpelijke argumenten zijn die worden aangedragen. Een project opstarten brengt verantwoordelijkheid met zich mee. Aan de bovenstaande reactie te zien is deze ver te zoeken bij jou.

Offline marten - 26/08/2008 20:25
Avatar van marten Beheerder Dat is jou mening en dat respecteer ik maar ik weet wel dat het niet zo is zoals jij het zegt ik ben alleen heel erg moe van de reacties van Stijn al vanaf dag 1.
Offline Ontani - 30/09/2008 15:01
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik krijg elke 3 weken een mail om het domein van simaject te refreshen zodat het niet verloopt. Is het nog wel de moeite om die te blijven refreshen. Marten zelf is al meer dan een maand niet meer op de site geweest...
Offline Kr4nKz1n - 30/09/2008 15:03
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Gaat lekker dan    
Offline Abbas - 30/09/2008 15:09
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Sorry dat ik het zeg, maar dit had ik verwacht en dan voeg ik enkel nog toe: het hele project is een FLOP!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s