login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

div tags

Offline sebaske - 02/11/2015 20:24 (laatste wijziging 06/11/2015 11:26)
Avatar van sebaskeNieuw lid Ik ben al geruime tijd bezig met html en css, nu wil ik graag mijn paginas opmaken een mooie layout geven dit wil ik graag doen met div tags. Wat ik nu niet snap is waneer ik welke ids moet gebruiken, ik kan bv niet gevoon als id navigatiebalk ingeven dit moet dan navigation zijn. Is hier een lijst voor dat ik kan zien waarvoor welke term dient? Zodat ik bv van een photoshop layout ontwerp naar een html document kan gaan met div tags. Mvg sebas

mod edit: soortgelijk topic gesloten; hier mogen eventueel ook meer grafische aspecten besproken worden.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 02/11/2015 20:31
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
ik kan bv niet gevoon als id navigatiebalk ingeven dit moet dan navigation zijn.

Says who?

Al noem je het div id="pannekoek", ik zie niet helemaal wat dit uitmaakt?

Het verdient natuurlijk wel de voorkeur dat je id's en classes omschrijvende namen geeft.

HTML5 (daarentegen) heeft (wel) zogenaamde semantische HTML tags zoals <nav>. Het idee is dat je daar dan ook je navigatie in stopt.

Maar ik zou niet weten waarom iets "navigation" zou moeten heten in plaats van "navigatie", tenzij je je wellicht hebt voorgenomen / dat dit een algemene afspraak is dat engels de voertaal in je broncode/opmaak is ofzo.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s