login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

HTML tag gelijk aan frameset

Offline ing3vd - 03/10/2015 12:58
Avatar van ing3vdNieuw lid Hey allemaal,

Ik wil graag in één document een pagina maken zoals een frameset. Ik heb een 'hint' naar de code gekregen. De code zelf niet. Het is volgende die persoon iets met page. Weet iemand van jullie de 'echte' code?

Groetjes,

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 03/10/2015 22:05
Avatar van Thomas Moderator Omdat dit een redelijke vage open vraag is geef ik redelijk vaag en open antwoord.

Er zijn verschillende manieren om een pagina op te bouwen.

Vroeger werd (mede) uit efficiëntie-overwegingen een pagina soms opgedeeld in aparte vensters om enkel relevante content op te halen en had je dus een header-frame met een mooi logo (ofzo), een menu-frame met hierin je navigatie en een content-frame waarin elke keer pagina's geladen werden als je in het menu-frame op een link klikte. Effectief wordt dus na het eenmalig laden van de hele frameset enkel het content-frame ververst.

Tegenwoordig is alles sneller (PC's, je internetverbinding, de webservers). Daarom is het niet echt meer nodig om heel erg zuinig om te springen met bandbreedte omdat deze vele malen goedkoper is dan vroeger.

Tegenwoordig zijn er ook een heleboel server side scripting talen waarmee dynamische webpagina's gegenereerd kunnen worden (aan de webserverkant). De webserver zoekt al alle stukjes (header, menu, content van huidige pagina) bij elkaar en zend jou daarna een complete pagina toe. Denk hierbij aan PHP of ASP, of echt programmeertalen zoals python, JAVA, de dotnet-familie et cetera.

Een alternatief voor het laden van content die nog een beetje doet denken aan framesets is een pagina-navigatie via JavaScript, bijvoorbeeld via AJAX-calls waarbij plakken HTML of anderszins worden ingeladen in een container (meestal een div of een andere placeholder).

Ik weet niet precies wat je met die "page" bedoeld, de afkorting PHP wordt soms vertaals als Personal Home Page, en ASP staat voor Active Server Pages, wellicht refereerde deze persoon in beide gevallen aan zo'n eerder genoemde serverside scripting taal?

Ik heb geen idee... het is te vaag.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s